MENU
  • EĞİTİM
  • MEKAN
  • HABER
  • Basın Bülteni
  • SİNEMA
  • Kadın
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • HABER ARŞİVİ
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • BİYOGRAFİLER
  • RÖPORTAJLAR
  • Künye
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
Haber Caddesi
DOLAR6.8555
EURO7.7475
GR ALTIN390.45
ÇEYREK640.68
İstanbul
Haber Caddesi
Haber Caddesi
  • MAGAZİN
  • MÜZİK
  • YAŞAM
  • GÜNCEL
  • MODA
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SAĞLIK
  • KÜLTÜR & SANAT
  • RÖPORTAJ
  • SPOR
Kapat

ÇAY SEVENLERİ ÜZECEK UYARI!..

Ana SayfaSağlikÇAY SEVENLERİ ÜZECEK UYARI!..
ÇAY SEVENLERİ ÜZECEK UYARI!..

Yeni bir araştırmaya göre aşırı miktarda çay içen erkeklerin prostat kanserine yakalanma riski artıyor olabilir.

20 Haziran, 2012, Çarşamba 00:42
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt
Abone ol

Glasgow Üniversitesi araştırma ekibi, 37 yıllık bir süre boyunca 6 bini aşkın erkek deneğin sağlık durumunu izledi. Araştırmacılar, günde yedi bardaktan daha fazla çay içen erkeklerde prostat kanserine, hiç içmeyen ya da az çay içenlere kıyasla, yüzde 50 daha fazla rastlandığını söylüyor.

Ancak doktorların dikkat çektiği bir bilinmez var: Kansere çayın mı neden olduğu, ya da bu erkeklerin daha uzun yaşadıkları için mi kanser olduğu açıklık kazanmadı.

Glasgow ekibi, İskoçya'da erkeklerde en sık rastlanan kanserin prostat olduğunu ve 2000-2010 yılları arasında prostat kanseri teşhislerinde yüzde 7'nin üzerinde artış gözlendiğini belirtiyor. Uzun ömür1970 yılında başlanan araştırma çerçevesinde İskoçya'da yaşları 21 ila 75 arasında değişen toplam 6016 gönüllü denekten veriler toplandı.

Sağlık taramasından geçen erkekler, gündelik hayatta tükettikleri çay ve kahve miktarı, sigara içme alışkanlıkları ve alkol kullanımı gibi konularda sorular yanıtladı.

Katılımcıların yüzde 25'ten biraz daha azı, çok çay içen grubu oluşturuyor.

37 yıllık süre boyunca bu grubun yüzde 6,4'ünde prostat kanseri tespit edildi. Araştırmanın başkanı Doktor Kaşif Şefik, ''Çayın bir risk faktörü olup olmadığından emin değiliz. Çay içenler genelde daha sağlıklı oluyorsa, daha uzun yaşadıkları için prostat kanserinin daha sık görüldüğü grubu oluşturuyor olabilirler.'' diyor. Doktor Şefik, çok çay içenlerin aynı zamanda daha az kilolu, daha az alkol kullanan ve daha sağlıklı kolesterol seviyesine sahip grup olarak dikkat çektiğini vurguluyor. Ancak Glasgow Üniversitesi araştırma ekibi, bu faktörleri göz önünde buludurdukları zaman dahi prostat kanseri ve çok çay içimi arasında bir bağ kurulabildiğini söylüyorlar.  

BBC Türkçe

 

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Haber Caddesi

Haber Caddesi

Mail: [email protected]
Tüm yazıları

Yorum Yazın

SON YOLCULUĞUNA UĞURLANDI
SON YOLCULUĞUNA UĞURLANDI
DOKTORDAN TEMİZ MÜZİK
DOKTORDAN TEMİZ MÜZİK
SÜRPRİZ DOĞUM GÜNÜ
SÜRPRİZ DOĞUM GÜNÜ
FERMAN AKGÜL’DEN OSLO’DA ANLAMLI PROJE
FERMAN AKGÜL’DEN OSLO’DA ANLAMLI PROJE
KIZ KIZA TATİL KEYFİ
KIZ KIZA TATİL KEYFİ
TÜRKER VEYAŞ BORSAYA AÇILIYOR
TÜRKER VEYAŞ BORSAYA AÇILIYOR
DUYGULARA DOKUNAN YENİ DÜET
DUYGULARA DOKUNAN YENİ DÜET
KİTABI BASKIYA GİRİYOR
KİTABI BASKIYA GİRİYOR
ANKİLOZAN SPONDİLİT İÇİN DİKKAT ÇEKEN UYARI
ANKİLOZAN SPONDİLİT İÇİN DİKKAT ÇEKEN UYARI
YUNUS BÜLBÜL, NESLİHAN MUTLU İLE EVLENDİ
YUNUS BÜLBÜL, NESLİHAN MUTLU İLE EVLENDİ
EGE’DEN KARANLIKTAN AYDINLIĞA’YA YENİ SOLUK
EGE’DEN KARANLIKTAN AYDINLIĞA’YA YENİ SOLUK
ÜRÜNLERİMİZ KAYBOLDU
ÜRÜNLERİMİZ KAYBOLDU
TÜRKİYE’NİN DEV ORGANİZASYONU İÇİN GERİ SAYIM
TÜRKİYE’NİN DEV ORGANİZASYONU İÇİN GERİ SAYIM
ALPER ERÖZER SOSYAL MEDYADA VİTES YÜKSELTTİ
ALPER ERÖZER SOSYAL MEDYADA VİTES YÜKSELTTİ
BODRUM’A, ÇEŞME’YE GİTMEYE GEREK YOK
BODRUM’A, ÇEŞME’YE GİTMEYE GEREK YOK
DERYA ŞEN BODRUM’DAN ÇIKTI
DERYA ŞEN BODRUM’DAN ÇIKTI
SZİGET'İN SAHNESİNDE
SZİGET'İN SAHNESİNDE
ÖMÜR GEDİK KONSERİNDE SELFİE YARIŞI
ÖMÜR GEDİK KONSERİNDE SELFİE YARIŞI
YATIRIM SIRLARI VE GELECEK PLANLARI GECEYE DAMGA VURDU
YATIRIM SIRLARI VE GELECEK PLANLARI GECEYE DAMGA VURDU
SENA ŞENER’DEN YENİ DÖNEM
SENA ŞENER’DEN YENİ DÖNEM

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
Ankete Katılın
Sitemizi nasıl buldunuz?
Anketi OylaOyları Göster
SAĞLIK

ANKİLOZAN SPONDİLİT İÇİN DİKKAT ÇEKEN UYARI

FITIKLAR, ERKEN EVREDE TEDAVİ EDİLMELİ

YETERLİ MİKTARDA SU VE ELEKTROLİT TÜKETİN

BEL VE BOYUN FITIĞININ AMELİYATSIZ TEDAVİSİ MÜMKÜN

Haber Caddesi
KünyeGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Haber Caddesi 2021 | Yazılım: Onemsoft

Haber GönderFirma Ekleİlan Ekle